להפסיק את מרוץ החיים, להניח בצד את הכל ולהיות מעבר לקול  /אשרת זריהן

מוסיקה היא חלק בלתי נפרד ממני, אני זוכרת כילדה את התקליטים מסתובבים על הפטיפון הישן בבית הורי – שמענו יחד מוסיקה קלאסית, שירי פסטיבלים ואפילו עידית פיאף שאבא מאוד אוהב עד היום. בכתה ט' התקבלתי ללהקה הייצוגית של קרית מוצקין "כובע טמבל" ובהמשך פעלתי בתנועת הנוער "נוער לנוער". אבל בהמשך החיים העבודה והשגרה שאבה אותי והעשייה המוזיקלית שלי נזנחה.

לפני שנה חיפשתי הזדמנות לחזור לעשייה מוסיקלית פעילה. למזלי חברתי ד"ר כרמית נעה שפיגלמן, סיפרה לי באחד הימים, שהוזמנה לאודישנים למקהלת "מעבר לקול" ואני באופן אוטומטי ללא היסוס שאלתי מתי מתקיימים האודישנים הבאים. יצרתי קשר עם אורי שחר , המנהל המוסיקלי של המקהלה וקבענו תאריך לאודישן. התכוננתי כנדרש והגעתי בזמן שקבענו. אורי, לאחר שיחת הכרות קצרה, ביקש מימני לשיר את השירים והסביר על המקהלה, על הרעיון החברתי שמניע אותה ועל דרך עבודתה ומטרותיה- במקהלה המשולבת שרים יחד זמרים עם וללא מוגבלות בדיוק כמו במקהלה רגילה.

היום, לאחר שנה שאני שרה במקהלה, אני יכולה להגיד לכם שזה בדיוק מה שחיפשתי – פעילות פנאי מקצועית בשירת מקהלה בצד עשייה חברתית לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית. וככה, בכל יום שלישי בערב, אני עוצרת הכל ונוסעת לחזרה במקהלה. אני פוגשת זמרים עם וללא מוגבלות שהם אנשים מדהימים ומוכשרים, אנחנו שרים יחד, מכירים אחד את השני טוב יותר דרך המוסיקה, מקליטים ומופיעים יחד ומעל הכל, אנחנו נהנים מחוויה יוצאת דופן.

להיות זמרת במקהלה מעבר לקול היא זכות מיוחדת במינה. זו הזכות להפסיק את מרוץ החיים, להניח בצד את הכל ולהיות מעבר לקול. לתת לרוח האדם שבי לנשוב במלוא העוצמה דרך המוסיקה ולחוות אינטראקציות עם אנשים שלא הכרתי ושבזכותן אני גדלה. בכל יום שלישי בחזרה הקבועה שלנו, פעימות הלב של כל הזמרים והזמרות ,חוברות יחדיו לכדי הרמוניה אנושית אחת. בואו, אני מזמינה אתכם להצטרף אליי לקסם ההרמוני שנקרא "מקהלת מעבר לקול"

הכותבת היא אשרת זריהן תושבת קריית ביאליק, אשת חינוך ומרצה באוניברסיטה הפתוחה. העוסקת להנאתה בשירה כתובה ושרה במקהלת "מעבר לקול" – מקהלה משולבת לזמרים עם וללא מוגבלות הפועלת בעכו.





"מקהלות מעבר לקול" הוא מיזם מוסיקלי להיכרות בין אנשים עם וללא מוגבלות דרך המוסיקה. המיזם הוקם על ידי המוסיקאי אורי שחר, ופועל בתמיכת קרן שלם והמועצה לתרבות ואמנות במפעל הפיס והמקהלה בעכו פועלת בשיתוף היחידה לעבודה קהילתית באגף הרווחה ברשות ורשת המרכזיים הקהילתיים בעיר.



אודישנים לשנת הפעילות הקרובה יתקיימו בתאריכים: 13.8 ו 3/9 לפרטים נוספים ולהרשמה לאודישנים ניתן לצלצל ל: לינוי יחיאלי: 0525343909 אורי שחר: 0522304979 או לפנות במייל mlakol.info@gmail.com